Novellen om Fridas Långfredag.


Gud det känns som att det var en evighet sen jag skrev här, men det är ju typ bara en dag.
Gårdagen var hektiskt från början till slut, så jag hade ingen möjlighet att kladda ihop ett inlägg, ni får läsa allt nu istället.
Igår började alltså med att jag skuttade upp ur sängen kl 05, klädde på mig massa lager med varma kläder och gick tillsammans med pappsen ner på sjön, där drog jag nummerlapp och vi fick ruta ett. Började förberedelserna med att lägga ut don, mäta djup, samla ved osv. Kl 07 ljöd startskottet och vi sprang runt och satte mört på alla krokar...bara 6 minuter senare fick vi fällning, och tadaaah jag drar upp tävlingens första gädda. Efter det är det ganska dött, vi får inga fler fällningar och istället för att dra upp massa gäddor så ägnar vi dagen åt att fika, prata, kolla på fyllisar, fika och fika. Mys!
Ungefär vid 11 kom en hel hög med kändisar ner på isen, Lisa, Sara, Markus, Helena, Micke, Eva, Mattias, Jakob och Filip. Då blev det dags för det "riktiga" fikat med korvgrillning, mums. De nio gick  hem ungefär två timmar senare strax innan slutskottet ljöd vid kl 13, jag och papps stannade kvar på prisutdelningen och lyckades faktiskt komma på 6:e plats med vår lilla gädda på 1,1kg.

Direkt efter prisutdelningen gick jag hem, snabbduschade och sen kom Lisa och klippte topparna på mig, Tack! Det behövdes. Efter hårklippning blev det avfärd till Bergsjö och buss vidare mot Hudik. Gick hem till Linda en sväng och vilade och örsade lite med henne/skrattade åt fyllona som kom på besök. Typ vid 19 kom Mallan och Linda J och hämtade mig så åkte vi tillsammans till Iggan, hämtade upp Johanna och drog till Mallans lägenhet. Där var planen att vi skulle få i oss lite alkoholhaltiga drycker, det gick trögt för mig, var så himla trööött, men tillslut så.
Vi satt hos Mallan ett tag innan vi alla drog till Nicklas, mötte upp med hans kompisar och åkte tillsammans till någon som hette MIcke. Där blev det ännu mer intag av alkohol och sen drig typ alla till Bockarna.
Tingeling tingeling!
När jag skulle in på Bocken så frågade jag vakten om han inte vill se leg, då sa han: "Nej, jag känner igen dig..." oj, har inte varit ut på bockarna på flera månader, typ sen juldagen och innan det var det ännu längre, och ändå kände han igen mig. Antingen så avslöjar det att Hudik inte är särskilt stort, eller så förstår man att jag har spenderat ganska många helger där, antagligen båda delarna.
Aja, inne på bockarna var det skoj, fick träffa Danne min bebbe, Johanna S och massa andra kändisar.
Efter stängning gick vi till Zapata och sen åkte jag med Mallan till Iggan, där gick vi in en sväng till Nicklas där alla återsamlats, blev lite tv-spelande och bråk om filtar/täcken, efter det drog jag och Mallan hem till henne och däckade i hennes säng. Jäkligt lång dag!! Va vaken från 05 till ca 05:30 kanske....pjuuh. Jäkligt kul dag!

Ps, har inte kamerasladden/mobilsladden så bilder får ni se någon annan dag.

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0