Alkoholhaltiga drycker.

Igår var faktiskt riktigt roligt! ....fast nu är jag dödare än någonsin.
Vi hade vinprovningen på Bürgerspital här i Würzburg, och det var vår lärare Ingela som höll i den. Fyra olika vita viner fick vi prova, från halvtorr till torr. Första vinglaset gick knappt ner för mig, var så fruktansvärt äckligt, kunde inte låta bli att grimasera och hålla på, men som tur är så blev det bättre och bättre ju mer man druckit!
Vi fick höra massa anekdoter om vin tex, vart det framställs, vad druvan heter, vad det är för skillnad på kvalitetsvin och kabinett, och vilka prädikatsvinerna är.
Efter vinprovningen drog vi vidare för att möta upp med Johannes, han tog med mig, Elin och Hanna på en mysig cocktailbar där drinkarna var reducerade till halva priset just den kvällen. Drack någon som hette "Chocolate Kisses" och en som hette "Poolside tropic", den första var riktigt god, med Likör 43, hasselnötssirap, grädde, mjölk och nån mer aloholhaltig dryck, men den andra den både såg förskräcklig ut och smakade hemskt.

Idag har vi en låååååång dag. Från halv nio till halv sex ungefär, kommer kännas som foreever, jag är så jävla trött. Ögonen ramlar ihop på mig och jag vill mest krypa ner under täcket igen. Men det får jag inte! Nu ska jag nämligen upp och sminka mig, snart är det frulledags och sen bär det av.

See ya l8r!


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0