Sjukt.

Har ni hört om skottlossningen i tyskland? Den skedde ca 23 km från Stuttgart där jag och Emelie jobbade hösten/vintern -07. Jag var ju i tyskland då det skedde, och jag kan berätta att även fast jag befann mig flera mil därifrån så pratade folk om det hela tiden. Jag förstår mig inte på hur det kan hända, en människa måste ju vara helt körd i botten för att göra något sådant. Det kan ju inte finns någon utväg om man gör något sånt.
Killen gick in på sin gamla realskola och sköt ner 9 elever och 3 lärare, sprang sedan vidare till ett hus för psykiskt sjuka, sköt ner en trädgårdsarbetare, tog en bilförare som gissla, åkte till en bilaffär sköt en försäljare och en kund på parkeringsplatsen, sköt två till försäljare och blev slutligen skjuten i benet av en polis...då riktade han pistolen mot sitt huvud och sköt sig själv till döds.
Det visade sig senare att "Tim" som den 17åriga skytten hette hade vårdats på psykologiklinken förra året men av någon anledning slutade han i september. Kvällen innan dådet hade han suttit på ett chatt och skrivit vad han planerat att göra, "lägg namnet Winnenden på minnet!".

Idag går Tim´s mor/farföräldrar ut i tidningen bild och förklarar att deras barnbarn "var en så lugn kille, ingen hade kunnat ana detta osv.."
Jag förstår mig inte på....

Här är två artiklar (på tyska) från tidningen Bild:
Själva händelseförloppet med video.
Intevjun med mor/farföräldrarna.

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0