Mitt äventyr i Stuttgart.

Jag är nöjd och glad. Kom precis hem från en härlig vistelse i Stuggi, det blev som väntat party all night long. Jag fick även träffa massa roligt folk jag inte sett på typ 15månader. Sjukt kul alltså!
Jag träffade:
Nick, José, Kebabmannen, Tidningsmannen, Jani, Barry, Anne, Franscesca, "Holger", Oblomowbartendern, nya ägaren till bistro express, Lillen, Coolingen, Boluboy och massa annat roligt folk.
Äventyret började med att Elin chickade ut, hon kände sig krasslig och pank så jag åkte själv...mamma va inte så glad över det när hon fick höra. Hursomhelst, jag kom till stuggi någon gång vid 15:30 kanske ochtog bussen direkt upp till Stuggi Ost för att få se hur mitt och Emelies gamla hood hade förändrats.
Maria och Stanco våra gamla uthyrare hade byggt ett vackert tak över vår terass...nu såg det faktiskt beboligt ut.
Nya ägaren på bistro Express hade gjort om totalt på puben, inget såg ut som det brukar, massa prydnadsaker och jox överallt, och ingen av stamgästerna var där längre. Buhu.
Jag täntke helt enkelt påbörja ett spaningsarbete, men när jag gick förbi tidningskiosken skrek någon högt "HALLO! Was machst du hier!", roligt att någon kände igen mig! Efter lite tjitttjattrande med tidningsmannen så gick jag vidare mot chuckos nest, där va inte heller någon jag kände, så jag frågade efter Jani och fick veta att han var på Rewe och handla....tadah, stalkade Jani och väntade utanför tills han kom, då hoppade jag fram och skrämde han halvt från vettet.
Efter det trevliga mötet med massa chockade utrop gick jag vidare mot nästa pub för att se om jag kunde hitta nå fler kändisar.
Hittade Kebabmannen, José och Nick där. Fick till och med en komplimang av Nick, eller jag tror jag ska tolka det som en komplimang iaf, han sa nämligen att jag "blivit snyggare nu än vad jag var förut...".

Oj, det är jobbigt att skriva. Fårn och med nu kommer allt i korta drag.
Åkte till Oblomow och träffade "Holger" och Oblomowbartendern, väntade på Barry tills han kom vid typ kl 21, drog vidare till Kost bar där vi träffade massa roligt folk, som är "utlänningar" i tyskland...från bland annat Iran, England, Irland, Frankrike, Italien, Amerika, mycket skoj!
Blev en massa drinkar där och som tur var så blev jag bjuden på de mesta. Vid tolv någon gång ringde Bolu buy och jag sprang ut och hälsade på dom en snabbis. Dom försökte övertala mig att åka med dom på en sväng men jag stannade kvar hos Barry and the gang. Framåt två halvtre när nästan allt "vårat" folk börja gå så ringde Bolis igen och jag åkte iväg med dom, vi var ute till klockan var nästan halv sex på morgonen och jag bad dom släppa av mig på Hauptis så jag kunde ta ett tidigt tåg tillbaka till Würzburg. På Hauptis satt jag och vänta ganska länge så en kille kom fram trallandes å bärandes på ett paraply, han undrade vad jag gjorde där ensam och om jag inte skulle med och titta på en film istället för att sitta där och huttra. Sagt och gjort! Vaknade imorse kl 10 på soffan hos Tino och vi drog in på macdonken tillsammans, han åt hamburgare, strips och hela ballett...jag fick bara ner lite mineralvatten. Vid elva sa vi hejdå och jag satte mig på tåget på väg "hem" till Würiz.
Sjukt roligt alltsammans alltså.....förutom att tåget dog nu på vägen hem så vi blev ca 30 min sena, men jaja.

Hungrig!
Nu snart ska jag och Elin iväg och käka pizza. Svulltajm!
Måste även passa på att gå på Norma och handla om man beöhver något, imorgon är ju alla affärer stängda.


 Barry och Anne.

 Nånslags tysk o Jag.

 Amerika, England, Frankrike.

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0