Ingen Schnee.

Godmorning. Om en timme ska jag iväg på möte med min lärare och försöka boka resa ner till Tyskland och Rostock, undra hur vi ska ta oss dit egentligen, flyg+tåg+färja eller flyg+flyg+tåg, blir spännande. Inte länge kvar nu, en vecka för att vara exakt. I like, lämna det här landet och staden ett tag, jag blir ju så lätt rastlös när jag är på ett ställe allt för länge, jag hade nog varit en bättre människa med vingar på ryggen så jag hade kunnat lämna och återkomma precis som jag vill.
Att jag känner så här talar nog ännu tydligare för att jag måste byta inriktning, lämna läraryrket och satsa på turism istället...

Aja, dags å måla på ansiktet och bege sig ut i kyla. Tack gud för att vi inte har snö på marken i alla fall! Hoppas snön håller sig borta ända tills jag landat i tyskland.

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0