Intervjuad av SVT.

Oh herregud!
Ja satt alldeles för mig själv utanför UB på universitetet och käkade ur min matlåda med ris och vegbullar, så ser jag att ett tvteam kommer in genom dörren och jag gömmer mig så mycket som möjligt...typ tittar ner i tidningen jag läser, stoppar munnen full med mat, pillar med telefonen, ja ni vet.
Så börjar jag läsa någon intressant artikel och glömmer helt bort tv-teamet, så hör jag helt plötsligt: "Ursäkta, kan jag ställa en fråga?" Så tittar jag upp, (fortfarande fullt med mat i munnen) och har en kamera uppkört i ansiktet. Tuggar frenetiskt för att kunna svara "Eeeh, näääh..", men reportern ignorerar mitt svar och visar en bild istället....
"Känner du igen den här mannen?", 
jag tittar på han och säger, "eeh nee..."
"Du känner inte igen han alls?"
"jo kanske" säger jag, "han är väl med i nått naturprogram kanske?"
"Vet du vad han heter?" frågar hon igen.
"Nej...?"
"Du tittar alltså inte på Mitt i naturen?"
"Nej."
"Du har aldrig sett mitt i naturen?"
"Eeh jo, när jag var liten kanske, men inte nu längre..." säger jag lite ursäktande.
"Okej, tack!" säger hon och är på väg att gå vidare, så säger hon precis innan hon vänder på klacken "Vad heter du förresten?"
"Eeeh....Frida"
"Okej, tack!"
Under hela tiden hon ställde frågor kämpade jag för att svälja riset jag hade i munnen. Nu är det bara att hålla tummarna för att de inte får för sig att lägga upp det här på svt-play eller nå. Vill verkligen inte se mig själv på tv med munnen full av ris, dålig hållning och stakandes till och med på frågan om vad jag heter. Tvi vale. 


Mannen på bilden var tydligen programledaren i Mitt i naturen.
Hade ni vetat vad han heter??


Kommentera gärna!
Postat av: Linnéa

jag tänker "Ola" kalle säger "Vincent" haha

2010-03-07 @ 11:09:29
URL: http://plaskeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0