Jävla litteratur.

Godmorgon! Började dagen med ett stort glas juice (skönt med svalka i stackars halsen) och några riskkakor. Snart dags att sminka och sen bege sig iväg på skolan. Har litteratur idag, jag tycker att det är ganska intressant att få höra hur folk tolkar olika böcker och hur de uppfattar saker helt annorlunda mot för hur till exempel jag tycker saker och ting är. Vilka som är goda, vilka som är onda osv. Det jag inte gillar med litteraturen är att vi måste skriva uppsats om en av böckerna vi läser, göra en thesis statement och sen hitta tre paragrafer i boken som styrker vår tes. Jag haaaatar att leta i böcker, skriva uppsats och att inte få skriva "Jag tycker att...jag anser..." osv, nä allt man säger måste kunna styrkas genom minst ett avsnitt i boken. Bläh.
Vad jag har på lektion nr 2 idag har jag ingen aning, hoppas det blir en trevlig överraskning. Bästa överraskningen vore om den helt inte fanns...

Ikväll är det Cougar Town! Yiippiieeyah, glöm inte att titta!

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0