Jag är på gång!

Hej! 
Kom hem från Iksu ca 20:30, har precis käkat vegbitar, gucamole och gurka till middag eller "efterträningssnack" kanske. Riktigt gott.
Jag ska försöka börja med någon egen variant av LCHF, som jag ser det så är det ganska svårt att ha en helt LCHF-baserad kost då man är veggis. Men jag vet inte.
Jag kommer i alla fall köra så att jag äter mindre bröd (bara typ två mackor till frukost), inge godis, bara lite lite ris/makaroner/potatis eller vilket tillbehör man nu brukar ha till och sen mycket träning på det. Jag har tagit en hemskt ful före-bild och tänkte att jag kanske kan ta en efter-bild om ca en månad, och se om det har hänt nått med mått och allt.

Aja, jag var ju som sagt på Aqua Power ikväll, jag blev inte så slut som jag trodde, vet inte riktigt vad det beror på, tyckte att jag tog ut slag och sparkar så mycket som jag kunde. Träningsvärk har jag redan fått också, bra tecken, ett mindre bra tecken är dock att den sitter i ländryggen. Aj.
Imorgon tror jag att det blir lite gym/kondition...längtar lite efter roddmaskinen, vi är bästa vänner och har inte setts på ett tag. På onsdag blir det beachvolley med utbytesstudenterna och på torsdag kanske det blir ytterligare ett simpass+Aqua Power. Åh va kul att träningspeppen är här! Det enda som jag saknar lite är en bra sportbh och en skön träningstischa.

Förresten, innan jag rundar av det här så ska ni få ett riktigt gott mellanmålstips, "Keso Mellanmål". Den innehåller "vanlig" keso där i botten, och locket är fyllt med smaskiga hasselnötter, blåbär och tranbär. Jag käkade en efter jobbet idag, och man blev faktiskt mätt. Den där här nere kostade 15:90kr. Jag gick därför på Ica efter skolan och köpte bär, hasselnötter, lite naturgodis-frukt och en stor naturell keso. Tänkte att på så sätt så kan jag ju blanda ihop mitt egen lilla "Keso Mellanmål". Perfekt lunch!
   
 


Kommentera gärna!
Postat av: Elin

Åh, jag saknar att blogga, måste nog fundera på att börja om.



Hittade iaf den här länken om vegetatisk LCHF: http://veglchf.wordpress.com/

Annika har också börjat nu, joina oss med det! :)

2011-03-15 @ 12:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0